Amid NUJ complaints, Echo still promotes BNP

echo again

echo again 2

The National Union of Journalists (NUJ) has complained to Newsquest about their decision to accept money from the far-right British National Party in exchange for adverts on their newspaper websites.

An article for the Guardian (printed Tuesday 19 May 2009 17.14 BST) noted that “In recent days, a number of Newsquest websites, including the Bromsgrove Advertiser, the Redditch Advertiser and Stourbridge News, have carried banner and video adverts from the far-right political party. The ads have since been removed from the newspaper sites.”

Lucky them, the advert on the Basildon Echo website (above) remains. It seems Martin McNeill missed his opportunity to remove it.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.