Amid NUJ complaints, Echo still promotes BNP

echo again

echo again 2

The National Union of Journalists (NUJ) has complained to Newsquest about their decision to accept money from the far-right British National Party in exchange for adverts on their newspaper websites.

An article for the Guardian (printed Tuesday 19 May 2009 17.14 BST) noted that “In recent days, a number of Newsquest websites, including the Bromsgrove Advertiser, the Redditch Advertiser and Stourbridge News, have carried banner and video adverts from the far-right political party. The ads have since been removed from the newspaper sites.”

Lucky them, the advert on the Basildon Echo website (above) remains. It seems Martin McNeill missed his opportunity to remove it.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: